Загальна характеристика вуглеця

Вуглець – один з нечисленних елементів, з яким людина має справу з глибокої давнини. Ім’я першовідкривача вуглецю невідомо, невідомо й те, яка з форм вуглецю була відкрита раніше: графіт або алмаз. Це відкриття відбулося дуже давно. Можна лише стверджувати, що до алмазу і графіту було відкрито речовина, яка дуже довго вважали особливою модифікацією вуглецю – це вугілля. Назва вуглецю походить від латинського «карбо» – вугілля.

Місце вуглецю в Періодичній системі хімічних елементів Д.І. Менделєєва

Вуглець розташований в 14 групі Періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

На зовнішньому енергетичному рівні атома вуглецю міститься 4 електрона, які мають електронну конфігурацію 2s22p2. Карбон проявляє ступені окислення -4, +2, +4. Вуглець – типовий неметал, залежно від типу перетворення елемент може бути окислювачем і відновником.

Поширеність в природі

Вуглець – досить поширений елемент, його вміст в земній корі 0,048 масових%, його частка в живих організмах значно вище. В організмі людини масою 70 кг міститься 16 кг вуглецю. Вуглець зустрічається у вільному стані – у формі графіту і алмазу, входить до складу атмосфери у вигляді вуглекислого газу, міститься в природних карбонатах, кам’яному і бурому вугіллі, нафті та природному газі. Вуглець виявлений в атмосфері Сонця, планет, він знайдений в кам’яних і залізних метеоритах. Він є складовою частиною всіх органічних сполук, входить до складу всіх живих організмів на Землі, це елемент життя.