Атом і його структура

З цього моменту ми підемо всередину речовин і подивимося, що ж відбувається там з речовиною.

Атом, з грецької мови – «неподільний», і при хімічних реакціях він дійсно не змінюється.

Але в кінці 19 століття вчені зафіксували електрони – частинки атомів з негативним зарядом. Заряд електрона прийнятий за точку відліку будь-яких атомних зарядів і становить -1. Маса ж електронів в тисячі разів менше маси атомів.

Так як атом має нульовий заряд, схоже, що електрон чимось урівноважений. Виявилося, що весь позитивний заряд знаходиться в самому центрі, в ядрі атома. Маса ядра – це інші 99,9% від всієї маси атома.

Наступним цікавим відкриттям стало, що основна частина атома … всього лише порожнеча. Тобто є ядро, навколо нього, немов планети навколо Сонця крутяться електрони, а між ними нічого немає. При цьому, якщо ми збільшимо ядро ​​атома хоча б до 1 см, то весь атом стане розміром з висотна будівля.

Незважаючи на таке пристрої, частки атома дуже щільно зв’язні один з одним силою зарядів (негативного від електронів, позитивного від ядра).

В ядрі теж все не так просто, в ньому є позитивно заряджені частинки, які назвали протони (від грец. «Перший»), їх заряд +1. І щоб забезпечити нульовий заряд всього атома, кількість протонів і електронів рівне.

Але в ядрі також присутні і нейтрони, які взагалі мають нульовий заряд (0). І ось їх-то кількість може бути різним, тому і маса атомів одного і того ж елемента може різнитися. Так що маса атома не грає ключового значення і хімічний елемент визначається зарядом його ядра. Через це тепер в періодичній таблиці, залежно елементів визначаються не масою, а зарядом їх ядер, який збігається з їх порядковим номером.

Отже, коротко: атом практично повністю порожній. У центрі атома ядро ​​з протонів із зарядом +1 і нейтронів з зарядом 0. Навколо ядра, немов планети, обертаються електрони. Число протонів = числу електронів, що створює загальний нульовий заряд атома. І саме заряд (а не маса) визначає властивість елемента.

До речі, порівняно недавно вчені відкрили нові частинки атомів. Можливо, будуть і нові відкриття!