Положення і роль ЗМІ в Тайвані

На Тайвані існують найсприятливіші в Східній Азії умови для вільної діяльності ЗМІ.

Друкована преса представляє весь спектр політичних поглядів, що існують у суспільстві. Однак в тій чи іншій мірі має місце політичний вплив на електронні ЗМІ, а також телебачення, яке, втім, нівелюється існуванням приблизно 100 станцій кабельного телебачення, деякі з яких відкрито критикують різні політичні партії.

Тайванське законодавство постійно модифікується з метою забезпечення конституційно гарантованих свобод преси та слова. У грудні 2003 року Законодавчий Юань прийняв законопроект, що забороняє уряду, політичних партій і представникам партій володіти або брати участь в управлінні ЗМІ, що істотно знизило політичний вплив на їх діяльність. Також законопроект передбачає створення Національної Комісії з Комунікацій (National Communication Commission) з функціями контролю ЗМІ, які раніше виконував Інформаційний Офіс Уряду (ІОП).

ІОП вимагає, щоб будь-які публікації, що ввозяться з території материкового Китаю, передавалися на схвалення до відповідного Департамент у справах публікацій перед тим, як вони надійдуть до друку або продаж. ІОП забороняє ввезення публікацій, які пропагують комунізм або підривають громадський порядок, проте багато матеріалів з Китаю зараз доступні через Інтернет. Крім того, Тайвань продовжує обмежувати мовлення китайських телевізійних станцій у відповідь на аналогічні заходи керівництва КНР.

Станом на грудень 2004 року, на Тайвані було зареєстровано близько 1 200 новинних агентств.

Найстаршим і найбільшим новинним агентством є Центральне Агентство Новин (Central News Agency, CNA), засноване в 1924 році в Гуаньчжоу (Китай). У 1949 році воно перебазувалося на Тайвань, а в 1996 році було реорганізовано в національне новинне агентство. Воно має 35 зарубіжних представництв.

Іншими найбільшими новинними агентствами є Китайська служба економічних новин (China Economic News Service, CENS), заснована в 1974 році виданням United Daily News і висвітлює економічні новини Тайваню і всього світу; Overseas Chinese News Agency, Foreign Workers News Agency, яке висвітлює поточний стан справ з трудовим законодавством і ситуацію на ринку праці.

У 2004 році на Тайвані було зареєстровано 3 000 газет, включаючи 30 національного масштабу і кілька сотень регіональної.

Основними щоденними виданнями національного масштабу є Liberty Times, China Times, United Daily News, а також Apple Daily, Merit Times.

Серед спеціалізованих видань загальнонаціонального масштабу найбільшим успіхом користуються газети, які висвітлюють розвиток подій в області економіки і фінансів, а також культури. Серед них можна виділити Commercial Times, Economic Daily News, Wealth News, Great Daily News, Star, Min Sheng Daily, Central Daily News.

Серед видань регіонального масштабу можна виділити Commons Daily, Taiwan Daily, China Daily News, Taiwan Times, Taiwan News, Taiwan Shin Sheng Daily News, United Federal Daily News, Keng Sheng Daily, Penghu Times, Kin-Xia Post, Matsu Daily.

Єдиним вечірнім виданням є United Evening News.

Основними газетами, публікуються англійською мовою, є China Post, Taiwan News, Taipei Times. Також Інформаційне представництво уряду (Government Information Office) видає англійською мовою Taiwan Journal.

Станом на 2004 рік, на Тайвані діяли 160 радіостанцій.

Функціонують національна радіостанція Radio Taiwan International, що здійснює мовлення на 18 мовах; Поліцейська радіостанція (Police Radio Station), The Voice of Han Broadcasting Network, The Broadcasting Corporation of China, The UFO Network, Philarmonic Radio Taipei, Voice of Taipei, International Community Radio Taipei, International Community Cultural Foundation.

Історія телебачення на Тайвані бере свій початок в 1962 році, коли щоденну 2-годинну трансляцію початок Національне Освітнє Телебачення (National Education Television). Потім були створені Taiwan Television Enterprise (в 1962 році), Китайська Телевізійна Компанія (Chinese Television Company – в 1969 році), Китайська Телевізійна Система (Chinese Television System – в 1971 році), Телебачення Формози (Formosa Television – в 1997 році), Public Television Service (в 1998 році).

Станом на 2005 рік, на Тайвані працювали 63 системи кабельного телебачення. Ведуть мовлення такі канали, як Накка TV, Indigenous TV, CNN, NHK, Disney, Discovery, National Geographic та ін.

У 2004 році 60 тайваньських (93 каналу) і 19 зарубіжних (42 каналу) компаній забезпечували мовлення супутникового телебачення.

З 1998 року діє Громадська телевізійна служба (Public Television Service).

Посилання на основну публікацію