Положення і роль ЗМІ в Молдові

Конституція гарантує свободу вираження думок і доступу до інформації. За оцінками експертів і міжнародних організацій, на практиці ці права піддаються ряду обмежень з боку влади, що більш чітко проявилося з приходом до влади комуністів в 2001 році. Зокрема, в звіті ПАРЄ за 2003 рік зазначалося, що «правляча партія прагне до прямого контролю над ЗМІ». Представники опозиції стверджували, що під час передвиборної кампанії 2005 року влада чинила тиск на державні і приватні ЗМІ для забезпечення перемоги правлячої партії, в тому числі обмежуючи доступ до переважно державним ЗМІ для опозиційних кандидатів.

На ринку ЗМІ домінують друкована продукція, в тому числі російською мовою, передачі молдавських і російських теле- і радіокомпаній. Періодичними виданнями російською мовою, які популярні в Молдавії, є газети «Комсомольська правда», «Комерсант Молдови», «Незалежна Молдова», «Молдова Суверана» (Moldova Suverana), «Тімпул» (Timpul) та інші.

Станом на початок 2004 року в країні налічувалося понад 160 теле- і радіостанцій (включаючи 80 операторів кабельних телевізійних мереж). Крім того, на Молдавію здійснювали мовлення понад 100 іноземних теле- і радіокомпаній, хоча тільки корпорація «ТРМ» (TRM) охоплює своїм мовленням територію всієї країни. Після багатьох років дискусій в 2003 році «ТВМ-1» (TVM-1) з державної перетворилася на громадську «ТРМ» (TRM), хоча і зараз її діяльність залишається під значним урядовим і партійним контролем.

Посилання на основну публікацію