Положення і роль ЗМІ в Катарі

У Катарі віщають два канали державного телебачення, крім того, є національний супутниковий телеканал QTV.

У Досі перебуває штаб-квартира арабського супутникового телеканалу «Аль-Джазіра». За оцінкою Freedom House, ця найпопулярніший супутниковий телевізійний канал в регіоні.

Урядом Катару в 1968 році було створено державне радіо – Qatar Broadcasting Service (QBS), яке веде мовлення не тільки на арабському, але і на англійській, французькій і урду. У 1998 році в країні також налічувалося понад 10 радіостанцій, які вели мовлення в FM- і АМ-діапазонах.

Серед катарських газет провідне місце займають: «Аль-Райян» (тираж 25 тисяч), «Аль-Ватан» (25 тисяч), «Аль-Шарк» (45 тисяч), «Галф Таймс» (15 тисяч). Експерти відзначають, що провідні катарські газети мають міцні зв’язки з королівською сім’єю та іншими впливовими кланами країни.

Формально цензура в Катарі була скасована в 1995 році, і з тих пір преса була відносно вільна від державного втручання, проте відзначається помітна самоцензура. Навіть телеканал «Аль-Джазіра», незважаючи на свою популярність, уникає критикувати Катар і його союзників, зокрема Саудівську Аравію.

У рейтингу «Свобода преси 2005″ організації Freedom House Катар займає 128-е місце з рейтингом 62 і характеризується як країна з невільною пресою.

Посилання на основну публікацію