Положення і роль ЗМІ в Данії

Найбільш значущими друкованими виданнями є газети «Моргенавісен Юландс-Постен» (Morgenavisen Jyllands-Posten), «Берлингске тиденний-де» (Berlingske Tidende), «Политикен» (Politiken), «Екстра Бладет» (Ekstra Bladet), «Дагбладет Інформашон» (Dagbladet Information), а також тижневик «Копенгаген Пост» (The Copenhagen Post). У кожному великому провінційному місті Данії є газети, які виражають погляди чотирьох найстаріших партій країни.

Спочатку періодичні видання мали дуже тісний зв’язок з політичними партіями, але поступово, в зв’язку з посиленням конкуренції, цей зв’язок став слабшати, а на змісті друкованих матеріалів все сильніше стали позначатися прагнення привернути увагу пересічних читачів і гонитва за сенсаціями.

У Данії працюють такі теле- і радіокомпанії: «ДР ТВ» (DR TV), «ТВ-2» (TV2), «ТВ-3» (ТУЗ), «ТВ Данія» (TV Danmark), «ДР Радіо» ( DR Radio), «Радіо-2» (Radio 2) та інші. Перші в країні радіо- і телевізійні компанії були державними.

З розширенням можливості пересічних громадян отримувати інформацію по різних каналах, включаючи електронні, уряд вже не може контролювати інформаційні потоки в тій же мірі, що і раніше. Разом з тим принципово змінилася роль ЗМІ: якщо раніше вони були свого роду посередниками між політиками і суспільством, то тепер часто самі здійснюють прямий вплив на вироблення порядку денного політичного життя.

Свобода преси традиційно вважається однією з опор сучасного датського суспільства. Саме тому уряд країни відмовився обговорювати проблему співвідношення свободи преси і поваги до почуттів віруючих, яку спробували підняти посли кількох мусульманських країн після «карикатурною війни» 2006 року.

На думку датських влади, такої проблеми не існує, а спроби встановити для преси заборонені теми (нехай навіть заборона і обумовлений міркуваннями моралі) будуть вступати в протиріччя з ліберальними цінностями королівства. Однак загрози, що надійшли на адресу датських карикатуристів і журналістів з боку представників мусульманської громади в 2006 році, стали приводом для значного зниження рейтингу країни в звіті «Репортерів без кордонів».

Посилання на основну публікацію