Положення і роль ЗМІ в Албанії

В Албанії видається близько 200 газет і журналів. Держава здійснює контроль за телебаченням і радіомовленням, але вже не такий жорсткий, як за часів Е. Ходжі. Нерідко політичні партії видають газети і журнали, наприклад, «Зері і Популло» (Zeri i Popullit) – газета СПА, «Ріліндія демократіке» (Rilindja Demokratike) – видається ДПА. До 2001 року в країні працювали кілька десятків приватних телевізійних каналів і радіостанцій. Албанцям є італійське і грецьке телебачення, радіо «Бі-бі-сі», «Німецька хвиля», «Вільна Європа» і «Голос Америки» албанською мовою.

Найбільш популярні щоденні газети: «Шекуллі» (Shekulli), «Газета Шкиптар» (Gazeta Shqiptare), «Ріліндія Демократіке» (Rilindja Demokratike), «Коха ДІТОР» (Koha Ditore), «Корриери» (Korrieri), «Коха Йоні» (KohaJone).

Хоча конституція гарантує свободу ЗМІ і поширення інформації, незалежні експерти відзначають випадки державного тиску на ЗМІ. Згідно з даними ОБСЄ (2004 року), головні виклики на шляху розвитку незалежних албанських ЗМІ – занадто тісне переплетення інтересів бізнесу і політики, фінанси є інструментом політичного тиску на тих, хто занадто сильно критикує уряд. Аналітики відзначають, що правова база, яка регламентує роботу ЗМІ, їх відносини з державою не розроблена остаточно. Даних про загибель журналістів немає, але є дані про позови проти опозиційних журналістів за наклеп, про скарги журналістів на пряму або опосередковану цензуру через політичну або фінансового тиску, випадки їх залякування або побиття невідомими.

Посилання на основну публікацію