Положення і роль ЗМІ Кіпру

Згідно з оцінками експертів, в Республіці Кіпр в цілому дотримується свобода слова і ЗМІ мають не обмежуються владою можливості критикувати політику, що проводиться урядом. У ТРПК ЗМІ, навпаки, піддаються тиску з боку влади, хоча діють закони, що гарантують свободу ЗМІ.

В ході референдуму 2004 року всі ЗМІ продемонстрували упередженість по відношенню до проекту кіпрського врегулювання, запропонованого Генеральним секретарем ООН. У розпорядженні у прихильників даного плану було майже в два рази менше ефірного часу, ніж у тих, хто виступав проти ініціативи Генерального секретаря ООН. Державна Радіомовна корпорація Кіпру відмовилася організувати інтерв’ю з представниками світової спільноти, що підтримують план Кофі Аннана. У той же час інтерв’ю президента Пападополуса, що виступає з критикою проекту, було передано по всіх каналах за два дні до референдуму.

Тиражі друкованих ЗМІ в Республіці Кіпр відносно невеликі. Серед щоденних газет можна виділити наступні: «Філелефтерос» (Phileleftheros), «Сімеріні» (Simerini), «Апогевматіні» (Apogevmatini), «Агон» (Agon), «Сайпрус Мейл» (Cyprus Mail), «Політіс» (Роlitis) та інші. Щоденні газети або належать політичним партіям та іншим організаціям, або тісно з ними пов’язані. Найбільшими тиражами в ТРПК розташовують такі газети (більшість пов’язано з політичними партіями): «Кібріс Газет» (Kibris Gazete), «Халкин Сезі» (Halkin Sesi), «Аврупа» (Avrupa), «Ортам» (Ortam), «Ені Демократ »(Yeni Demokrat),« Ватан »(Vatan) та інші. Поширені в ТРПК також газети і журнали, що видаються в Туреччині.

У Республіці Кіпр мовлення здійснюють громадська Кіпрська телерадіомовна корпорація (Radiofonikon Idryma Kyprou), а також приватні теле- і радіостанції. У ТРПК мовлення здійснюють «автономна корпорація» «Теле-радіомовна корпорація Байрак» (Bayrak Radyo Televizyon Kurumu), а також приватні теле- і радіостанції.

Посилання на основну публікацію