1. Моя освіта – реферати, конспекти, доповіді
  2. Астрономія
  3. Як була відкрита планета Нептун

Як була відкрита планета Нептун

Що означає вираз: «Відкрити на кінчику пера». Це означає передбачити щось на підставі розрахунків або теоретичних уявлень. Багато відкриття в природі були зроблені без складних приладів і тривалих експериментів, тільки за допомогою ручки і паперу. Так була відкрита планета Нептун.

Як правило, серйозне відкриття на кінчику пера – це науковий подвиг, і ім’я його автора назавжди вписується в історію науки.

Так пророкування французьким астрономом Урбеном Жан Жозефом Леверье існування нової планети – класичний приклад такого відкриття.

Вивчаючи відхилення траєкторії руху планети Уран від пропонуються законом всесвітнього тяжіння, вчений зрозумів, що причиною цих відхилень повинно бути вплив невідомої астрономам планети. Він вирахував її місцезнаходження в Сонячній системі і вказав, де її слід шукати. Розрахунки Леверье настільки складні і громіздкі, що незрозуміло, як їх міг виконати одна людина. Але ж ця людина була серйозно хворий (у нього був рак), він жорстоко страждав від безперервних болісних відчуттів. Але ніщо не могло відірвати його від роботи. Свій борг перед людьми і наукою він виконав до кінця. Це сталося в 1845 році. А 23 вересня 1846 в місці, вказаному Левер’є, берлінський астроном Йоганн Галле виявив нову планету, названу Нептуном. Шкода, що планети прийнято називати іменами богів і богинь, справедливіше було б назвати її планетою Леверье.