1. Моя освіта – реферати, конспекти, доповіді
  2. Астрономія
  3. Розповідь про планету Уран

Розповідь про планету Уран

Уран – сьома за рахунком від Сонця і третя за розмірами планета, названа на честь давньогрецького бога неба. Вчені називають Уран і Нептун гігантами-близнюками по ряду їх схожих характеристик з місцезнаходженням на околиці Сонячної системи. Крізь телескоп Уран спостерігається як маленьке зелене пляма. Його радіус приблизно дорівнює 26 200 км (в 4 рази більше такої нашої планети) і маса його становить 86,8 × 1024 кг (перевищує масу Землі в 14,5 разів).

Внаслідок свого розташування в Сонячній системі Уран отримує малу кількість тепла. Через це температура на рівні верхівок хмар дорівнює приблизно -210 ° С. Половину всього атмосферного газу на Урані становить молекулярний водень, а п’яту частину займає метан, що надає планеті характерний зеленувато-блакитний відтінок. Крім зазначених сполук в хімічний склад планети входять гелій, аміак, етан, ацетилен. Поверхня планети є крижаний безкрайній океан зі швидкістю вітрів, які набагато перевищують швидкість найпотужніших земних ураганів. Ядро планети всього лише на 20% складається з суміші гелію і водню, решта припадає на більш важкі елементи, які представляють собою железосілікати.

У 2002 році телескоп «Хаббл» заглянув всередину атмосфери Урана і об’єктивно розглянув в подробицях, як влаштовані три її шару. Спочатку спостерігався червоний ободок – легкий серпанок на великій висоті. Жовта смуга під обідком – такий же димчастий шар. Найглибший шар блакитний-виявилася атмосферою Урана.

Система кілець Урана виражена не так сильно, як у Сатурна, через меншу їх щільності. Вони були відкриті в той момент, коли сама планета пройшла перед однією із зірок. Тоді кожна з кілець по черзі затьмарювала світло зірки, в результаті чого було нараховано 9 «обідків» навколо екватора. В подальшому було виявлено ще два кільця.

Повний оберт навколо осі Уран робить за 17,2 години з наступною особливістю: вісь обертання розташована майже в площині його орбіти. Тому Уран рухається навколо Сонця «на власному боці в положенні лежачи». Деякі вчені пов’язують це явище з тим, що в минулому, можливо, в нього врізався метеор чи інша планета. Завдяки такій властивості Урана ми з Землі можемо спостерігати в один і той же час обидві півкулі планети, включаючи навіть полярні шапки. Уран також не позбавлений власних місяців, число яких на даний момент одно 27 і назви яких походять від назв героїв творів Шекспіра. Найбільшими вважаються Аріель, Титания, Оберон, Міранда і Умбріель. Одна з них – Міранда – являє собою величезну сукупність скель і кратерів.