1. Моя освіта – реферати, конспекти, доповіді
  2. Астрономія
  3. Походження Всесвіту

Походження Всесвіту

Питання про існування Всесвіту став всерйоз розглядатися вченими лише близько двох століть тому. Раніше всі спроби вчених, які намагалися спростувати точку зору церкви, в більшості випадків закінчувалися для перших плачевно. Коли ж з’явилася можливість висловлювати свою думку, не боячись опинитися на багатті, виникли відразу кілька суперечать релігії теорій.

На початку XVIII століття шведський вчений Емануель Сведенборг запропонував гіпотезу, згідно з якою всі структури в природі утворюються за одним і тим же принципам. Атоми і зірки, на його думку, утворюються завдяки властивому матерії вихровому руху частинок. Сведенборг також вважав, що Чумацький Шлях є плоскою системою зірок. Він не визнавав закону всесвітнього тяжіння Ньютона і вважав, що зірки утримуються магнітними силами. Гіпотеза шведського вченого виявилася багато в чому хибною, однак, саме вона відома як одна з перших динамічних моделей зоряної системи.

Еммануїл Кант в одній з перших своїх робіт на прикладі виникають під дією Місяця припливів і відливів звертає увагу на залежність одних небесних тіл від інших. В 1755 році з’явилася його робота «Загальна природна історія і теорія неба», яка не була сприйнята всерйоз його сучасниками, але стала гарною підмогою для його послідовників. Кант вважав, що всесвіт має наступну ієрархічну структуру: планети і комети складають Сонячну систему, Сонце і зірки входять в Чумацький Шлях, а інші зоряні світи разом з Чумацьким Шляхом утворюють ще більш велику систему.

Кант припускав, що в початковому стані Всесвіт була заповнена розрідженою матерією, між частинками якої діють сили тяжіння, які приводять їх у вихровий рух. Зірки і планети сформувалися, коли завдяки хімічним силам створилися початкові ущільнення в первинній матерії. Поступово під дією тяжіння маса центрального ущільнення збільшується. Потім туманність розбивається на Сонце, яке є джерелом енергії і володіє найбільш сильним тяжінням і планети.

У 1927 році бельгійський вчений Жорж Леметр висловив ідею про розширення Всесвіту з надщільного стану. Згодом цю теорію підтвердило відкриття так званого реліктового випромінювання, яке ще називають Великим Вибухом. На думку вчених, він відбувся 13-15 мільярдів років тому – такий вік всесвіту. В даний час більшість учених підтримують саме версію про утворення Всесвіту в результаті Великого Вибуху, але чи так це було насправді, точно не може сказати ніхто. Залишаються без відповіді та інші питання астрономії: що призвело до Великого Вибуху, як з’явилися скупчення зоряних систем – галактик та інші. Відповіді на ці питання продовжують шукати сучасні вчені.

Дивіться також:
Що таке чорна діра