Кільця і ​​супутники Юпітера: Європа, Іо, Ганімед, Каллісто

Планета Юпітер має досить велику кількість супутників – їх у неї 67, найбільші з яких – це Іо, Європа, Ганімед і Каллісто. Крім цього у юпітера є, так звані кільця, якими планета оточена по напрямку, перпендикулярно екватору, на відстані 55 тис. Км від атмосфери. Діаметр кілець 250 тис. Км.

Якщо про існування кілець у Сатурна було відомо ще з 1655 років, то у Юпітера кільця були відкриті в березні 1979 року під час вивчення планети космічним апаратом “Вояджер-1” і потім “Вояджером-2”. Виявлено вони були на знімках, отриманих з цих апаратів. Кільця Юпітера тонкі і знаходяться на відстані 55000 км від верхніх хмар над поверхнею планети. Складаються кільця в основному з льоду і невеликих кам’янистих об’єктів. Кільця Юпітера практично невидно через вкрай незначного відображення сонячного світла. Система кілець складається з 3 компонентів: перше яскраве і кругле кільце, потім потоншення у країв – це другий компонент і третій компонент – широке гало, яке оточує над і під площиною двох інших кілець.

У Юпітера, більше ніж в іншої планети в Сонячній Системі було відкрито 67 супутників, деякі залишаються під питанням або вважаються втраченими, як S / 2000 J 11 виявлений в 2011 році, але втрачений з виду. найбільш великі супутники відкрив ще в 1610 році Галілео Галілей, це Іо, Ганімед, Європа і Каллісто. Ось їх деякі характеристики:

Великі супутники Юпітера
Іо
Супутник Іо (радіус 1815 км.) Характеризується самим близьким розташуванням до Юпітера, оскільки знаходиться на відстані в 422 тис. Км. Період його звернення 42,5 години – за тривалістю це менше місячного місяця. Супутник Іо має незвичайний за красою гористий пейзаж, де вирують вулкани, вивергаючи потоки розпеченої лави. Одне з таких вивержень зафіксував апарат “Галілео”, який вивчав супутник.

Ганімед
Ганімед є найбільшим супутником серед усіх планет в Сонячній системі – 2 631 км в радіусі. Його діаметр хіба, що менше діаметра супутника Титана у Сатурна і Тритона у Нептуна. Поверхня Ганімеда покрита льодом товщиною понад 100 кілометрів. Вчені припускають наявність води з брудом під товстим шаром крижаного покриття.

Європа
Європа є наймолодшим супутником Юпітера – всього 100 млн. Років, а її радіус 1 569 км. Зовні на знімках, отриманих з міжпланетного апарату “Галілео” супутник виглядає, як більярдна куля, він покритий товстим шаром льоду, а розломи, тріщини схожі на айсберги дають можливість вченим припускати, що під льодом існує таємничий підводний океан.

Каллісто
І, нарешті, Каллісто, який знаходиться на найдальшому відстані від Юпітера – 1880000. Км. і має радіус в 2,4 тис.км. Це старійшина Сонячної системи, адже його численні кратери, а також незмінний ландшафт поверхні за останні мільярд років, говорять про те, що це найдавніший об’єкт у всій Сонячній Системі.

Будова і поверхня
Що стосується будови і поверхні супутників, то на сьогоднішній день відомо наступне:

Супутник Іо, а вірніше його поверхню пошматована протяжними потоками вулканічних викидів, а також вона досить сильно нагрівається під час вулканічних вивержень.
Європу покриває шар льоду, який в деяких місцях має серйозні відколи, в яких можна спостерігати окремі брили льоду. Даний факт говорить про те, що під льодом є рідкий океан з відносно більш високою температурою.
Супутник Ганімед дуже схожий на Місяць, і на його поверхні можна спостерігати сітку пересічних ліній неправильної форми. На його поверхні безліч кратерів, оточених гладкими ділянками рельєфу.
Каллісто, як і супутник Європа, покриває шар льоду, а також безліч кратерів, і кільцеподібних аномалій.
будова супутника Європа
Цікаві факти та вивчення супутників планети
Супутник Ганімед відрізняється значним діаметром, який перевищує діаметр Меркурія.
Вченими було підтверджено факт про те, що під поверхнею Європи знаходиться глобальний океан, а щодо іншого супутника – Іо відомо, що на його поверхні діють найпотужніші вулкани, а їх лава являє собою базальтову сірчисту масу.
Каллісто вважається самим кратерірованних тілом, однак, так як його поверхня досить стара, близько 4 млрд. Років, його активність, з геологічної точки зору вкрай низька.