Кільця і ​​супутники Урана: Титанія, Оберон та інші

У Сонячну систему входять чотири планети земного типу, пояс астероїдів, як межа, і чотири газових гіганта. Планета Уран друга після Сатурна, у якої виявлені кільця. Перші фотознімки кілець Урана були зроблені в 1977 році. Через кілька років космічний апарат «Вояджер – 2» обстежуючи околиці Урана, підтвердив наявність кілець, відкрив і сфотографував ще кілька кільцеподібних утворень. Тепер точно відомо, що Уран володіє тринадцятьма кільцями.

Виявлення кілець Урана виявилося несподіваною випадковістю. Відкриття їх відбулося в 1977 році під час звичайного вивчення затемнення однієї зірки під дією планети Уран, потім космічний апарат “Вояджер-2” вже точно зафіксував наявність системи кілець, оперізують планету. Те, що ці кільця так довго ніхто не міг побачити й навіть здогадатися про їх існування пояснюється їх вкрай слабкою відображає. Розташовані кільця на відстані 40 – 50 тис. Км від поверхні Урана. Їх декілька, за назвами – 4, 5, 6, Альфа, Бета, Гамма, Ця, Дельта і найширше кільце Епсілон, яке розташовується по центру системи кілець. До складу кілець входять настільки дрібні частинки пилу, розміром кілька сантиметрів. Їх поява швидше за все відбулося в дуже далекому минулому, більше 100 мільйонів років тому, від зіткнення і розпаду нікого великого супутника.

Планета Уран має більше двадцяти супутників. Перші два найбільших супутника відкрив в 1787 році першовідкривач планети Уран Вільям Гершель, в 1851 році ще два відкрив астроном Вільям Лассел, а космічний апарат “Вояджер-2” в 1977 році виявив ще 13 супутників планети. Всього на даний час точно відомо про 27 підтверджених супутниках Урана. Найбільші з них:

Оберон
Оберон – найбільш віддалений від планети супутник. Його діаметр приблизно 1530 км. Він складається приблизно наполовину з гірських порід, тому у супутника характерний сірий колір, а решта на поверхні це звичайний лід з домішками метану й аміаку. Поверхню супутника покрита кратерами діаметром до 100 км. Найкрупніший має діаметр більше 200 км.
Титанія
Титанія – з діаметром близько 1600 км є найбільшим супутником. Він, як і Оберон, складається з водяного льоду і гірських порід. На Титании кратерів набагато менше, але багато глибоких щілиноподібних каньйонів і долин. Їх сітка дуже нагадує марсіанські «канали». До речі, некотоие сліди кратерів за якими вчені визначили, що вони з’явилися від порівняно недавніх за часом ударів.
Умбріель
Умбріель – найтемніший з усіх супутників. Його поверхня поцяткована кратерами. Деякі мають дуже світле дно, що дозволяє зробити висновок про крижаному ядрі, закритому шаром темних порід. При цьому на поверхні супутника відсутні сліди геологічної активності.
Аріель
Аріель – найсвітліший з усіх супутників. Вся поверхню супутника покрита дрібними кристаликами льоду і чудово відображає світло. Аріель покритий глибокими каньйонами схожими на русла великих річок. Глибина окремих ущелин досягає 10 км Можливо, за рахунок сильних відображають якостей можна припустити, що це наймолодший супутник, при тому, що на ньому присутні явні сліди геологічної активності.