1. Моя освіта – реферати, конспекти, доповіді
  2. Астрономія
  3. Доповідь-повідомлення “Планета Плутон”

Доповідь-повідомлення “Планета Плутон”

Плутон найбільш віддалена і маловивчена планета Сонячної системи.

Карликова планета Плутон був відкритий астрономами в 1930 році. Знаходиться на найбільшому віддаленні від Сонця на відстані 5900 млн. км. У зв’язку з цим радіус обертання планету навколо Сонця є найбільшим. Це збільшує і період обертання навколо зірки, а також навколо самого себе. Повний оборот Плутон робить за 6 діб і 8 земних годин. А рік у Плутона 247 земних років.

Перше припущення про наявність Плутона було зроблено в 1906 році, проте відсутність потужного обладнання не дозволило підтвердити припущення. Тому планета відкрита тільки через 24 роки. Довгий час Плутон був дев’ятою планетою Сонячної системи, але в 2006 році вчені прийшли до рішення виключити його з розряду планет і присвоїти звання карликової планети. Знаходиться Плутон в поясі Койпера, що складається з астероїдів і карликових планет. Грунтуючись на цій інформації, деякі вчені стверджують, що Плутон всього лише великий астероїд.

Однак у Плутона є свої природні супутники. Перший і найбільший з них Харон, був відкритий в 1978 році. Решта супутники – Нікс, Гідра, а також Р4 і Р5 були відкриті відносно недавно.

Через свою віддаленість Плутон дуже складно детально вивчити. Крім того, спочатку увагу вчених-астронавтів була прикута до планет, щодо яких були припущення про наявність там розумного життя. У 2006 році з дослідницькою місією була запущена міжпланетна станція «Нові Горизонти». До 2015 року апарат добрався до Плутона. Протягом 9 днів Нові Горизонти передавали фотографії та іншу інформацію в НАСА. На той момент апарат проходив між самою планетою і Хароном на відстані 12,5 тисячі км.

Крім самого докладного знімка поверхні апарат Нові горизонти отримав інформацію про атмосферу, температурі, геології та склад поверхні Плутона. Через віддаленого положення планети вона повністю покрита льодом, які перетвориться в газ у міру наближення Плутона до Сонця. Атмосфера складається з окису вуглецю, метану та азоту.

Знімки Плутона, отримані в 2015 році, показали, що поверхня планети досить неоднорідна. На її поверхні знаходяться кратери, а також рівнинні поверхні. Основним компонентом льоду на планеті є азот. Північний і Південний полюси Плутона ніколи не тануть, навіть під час максимального наближення до Сонця.

Дивіться також:
Сузір’я Трикутник