Лікарська алергія

Є побічною дією лікарських засобів, в основі якого лежать специфічні імунологічні механізми, зумовлені підвищеною чутливістю пацієнта до лікарського препарату або входять до його складу компонентів. Будь-який лікарський препарат може спровокувати алергічну реакцію, але найчастіше подібна реакція виникає на антибіотики, гормони, сироватки, вакцини, ферменти, вітаміни, місцеві анестетики і сульфаніламідні препарати.

Лікарські алергічні реакції виникають обов’язково після попередньої сенсибілізації (підвищення чутливості організму до дії подразників); відрізняються різноманіттям клінічних проявів, раптовістю розвитку та дедалі більшої вагою симптомів, причому тяжкість реакції не залежить від дози препарату.
Сироваткова хвороба виникає при введенні сироваток і вакцин, які містять чужорідний білок. Реакція розвивається через 1-2 тижні після введення препарату. Характеризується підвищенням температури, збільшенням периферичних лімфатичних вузлів, шкірними висипаннями у вигляді округлих плям розміром від 1 до 5-копійчаної монети. Можливі також ураження суглобів, бронхоспазм і гостра емфізема легенів, гемолітична анемія та ураження нирок (альбомінурія).
Аллерготоксікодермія проявляється у вигляді шкірних змін, які можуть бути різноманітними: від еритеми (почервоніння) на місці введення препарату до генералізованої папульозний і везикулезной висипу. Найбільш важкий перебіг ексфоліативнийдерматит (відторгнення поверхневих шарів епідермісу шкіри, порушення водно-сольового обміну, гіпопротеїнемія, м’язова гіпотрофія). Дуже часто відзначається приєднання інфекції, оскільки імунна реактивність організму знижується. Найбільш важке проявлення – синдром Лайєла, який представляє епідермальний некролізіс. Еритематозні висипання прогресують до утворення бул (великих епідермальних пузерей). Епідерміс відшаровується великими пластами у вигляді рукавичок на руках і в області гомілки, при цьому утворюються кровоточать, болючі ранові поверхні, шкіра набуває вигляду обшпареною окропом.

...
ПОДІЛИТИСЯ: