Повідомлення “Астероїди”

Космічний об’єкт, що складається з металів і має менші розміри в порівнянні з планетами Сонячної системи називають астероїдом. Астероїди, як і планети обертаються навколо Сонця, але на відміну від планет ні і мають власної атмосфери.

З цієї причини астероїди є найбільш холодними тілами: сонячне світло, що несе тепло у вигляді випромінювання, зважаючи на відсутність атмосфери не затримується на цих космічних об’єктах. А убоге кількість тепла, яке потрапляє на поверхню астероїда, швидко віддається космічним тілом назад.

Схожість з планетами у астероїдів виражається так само в можливості наявності супутників. Причому, найбільші з астероїдів можуть мати більше двох і трьох супутників!

Але що ж означає поняття «астероїд»? За часів Вільяма Гершеля телескопи ще не давали чіткої і точної картинки, як в даний час, тому астероїди через лінзу виглядали так само, як зірки – точками, на відміну від планет, які були схожі на диски. Звідси і назва космічного об’єкта: астероїд (від грецького слова «астра») перекладається як “подібний зірці”.

Астероїди різні за розмірами та формами, що становить їх металу і знаходяться на різній відстані від Сонця. Але астрономи чітко дотримуються правила: астероїдом вважається тіло, розміри якого в діаметрі не менше 30 метрів. Науці відомі астероїди діаметри яких досягають шістсот кілометрів! Такі астероїди можна побачити на небі без спеціального обладнання. Веста і Паллада найбільші з відомих на сьогодні вченим.

У Всесвіті величезну кількість астероїдів. За статистикою тільки в нашій системі налічується понад мільйон великих астероїдів. Більшість з них зосереджені на орбіті між планетами Марс і Юпітер. Передбачається, що цей пояс астероїдів виник через велику тяжіння до Юпітера і Сонця колись існувала планети, яку розірвало під гравітаційним впливом гігантів. Другий пояс астероїдів, який отримав назву пояс Койєр, розташований біля планети Нептун і малої планети Плутон.

Астероїди змінюються в плині часу: вони переміщаються в просторі, стикаються, руйнуються, змінюють свій напрямок і швидкість. Всі ці процеси “життя” космічного тіла будь-який бажаючий може спостерігати місячної ночі. Подивіться на поверхню супутника Землі – він весь “усипаний” кратерами. Це сліди зіткнення астероїдів з Місяцем. Такими ж кратерами покриті багато об’єктів Сонячної системи.

Ви, швидше за все, запитаєте: як виникають астероїди? Вчені до цих пір сперечаються на цю тему. Існують різні версії і теорії. Найпопулярніша з них – гіпотеза, якої дотримуються більшість астрономів, про те, що астероїди – це залишки металів, з який багато мільйонів лід тому формувалася наша Сонячна система.

При відкритті нового астероїда вчені точно обчислюють його орбіту і період обертання навколо Сонця і тільки після цього фіксують черговий космічний об’єкт привласнюючи йому ім’я.

Процедура присвоєння імені астероїда підпорядкована чітким правилам. Раніше астрономи-любителі використовували в назвах імена грецьких богинь. Але в сучасному світі, коли вченими відкривається все більше число нових космічних тіл, важливо присвоювати їм номери. Сучасне ім’я астероїда обов’язково включає в себе дату його відкриття і порядковий номер з числа всіх відкритих в поточному місяці. Буває, що астероїди на кілька років залишаються безіменними, що відрізняються лише порядковим номером. І тільки після обчислення точної орбіти назва може бути розширено до звичайного імені, яке може на свій смак вибрати астроном, який відкрив небесне тіло.

Дивіться також:
Марс: характеристика