Планета Уран: реферат

Уран – сьома планета сонячної системи. Він був відкритий британським астрономом Уільм Гершелем 13 березня 1781 року. Розглядаючи черговий раз в телескоп зоряне небо, вчений зауважив зеленуватий об’єкт. Планету спостерігали і раніше, але брали за звичайну зірку, Гершель спочатку прийняв його за комету. Першовідкривач спочатку назвав планету в честь короля Англії Георга III, а в 1850 році з’явилася назва Уран.

Дослідження Урану утруднене із-за його віддаленості. Лише одного разу, в 1986 році в кількох тисячах кілометрів від нього побував земний космічний корабель «Вояджер-2». З Землі комета здається невеликий точкою, але насправді це одна з планет-гігантів. Як і йому подібні, Сатурн і Юпітер, Уран в основному складається з водню, гелію і невеликою домішкою метану й ацетилену. Метан переважає у верхній частині атмосфери планети, що пояснює зеленувате забарвлення.

Уран має кілька особливостей: вісь обертання майже перпендикулярна до площини орбіти, тому Уран обертається навколо своєї осі ніби лежачи на боці. Обертання Урану навколо своєї осі протилежно напрямку обертання навколо Сонця, тобто є зворотним (як у Венери). Температура на поверхні планети складає близько – 220ºС. При таких температурах деякі гази замерзають, тому вчені припускають, що хмари Урану складаються з частинок замерзлого метану.

Уран, також як Сатурн і Юпітер, має систему кілець. Вона була відкрита лише в 1977 році. Справа в тому, що кільця Урана складаються з дуже темних часток, невидимих навіть у потужний телескоп. Вони були виявлені за сильного ослаблення блиску зірок, які опинилися позаду кілець при орбітальному русі Урана.

Уран має 21 супутник. Найбільші з них Міранда (радіус 127 км), Аріель (565 км), Умбриэль (555 км), Титанія (800 км) і Оберон (815 км). Ці супутники були відкриті з Землі. Після візиту «Вояджера-2» до Урану стало відомо про існування ще 10 супутників (Корделія, Офелія, Біанка, Крессида, Дездемона, Джульєта, Порція, Розалінда, Белінда, Пек), які назвали в честь героїв Вільяма Шекспіра.

Характеристики:

• • маса 9,11•1025 кг