Комети Сонячної системи

Комета являє собою небесне тіло малих розмірів, що складається з льоду з вкрапленнями пилу і кам’яних уламків. При наближенні до сонця лід починає випаровуватися, тому за кометою залишається хвіст, що розтягується деколи на мільйони кілометрів. Хвіст комети складається з пилу і газу.

Орбіта комети
Як правило, орбіта здебільшого комет являє собою еліпс. Однак досить рідко зустрічаються також кругові і гіперболічні траєкторії, за якими рухаються крижані тіла в космічному просторі.

Комети, що проходять через Сонячну систему
комети Сонячної системи
Через Сонячну систему проходить чимало комет. Зупинимо увагу на найбільш відомих космічних мандрівниця.

Комета Оренда-Роланда була вперше виявлена ​​астрономами в 1957 році.

Комета Галлея проходить недалеко від нашої планети раз в 75,5 років. Названа по імені британського астронома Едмунда Галлея. Перші згадки про це небесному тілі зустрічаються в Китайських древніх текстах. Мабуть, найбільш відома комета в історії цивілізації.

Комета Донаті була відкрита в 1858 році італійським астрономом Донаті.

Комета Ікея-Січи була помічена японськими астрономами-аматорами в 1965 році. Відрізнялася яскравістю.

Комета Лекселя була виявлена ​​в 1770 році французьким астрономом Шарлем Мессьє.

Комета Морхауза була відкрита американськими вченими в 1908 році. Примітно, що у її вивченні вперше використовувалася фотографія. Відрізнялася наявністю трьох хвостів.

Комета Хейла-Боппа була видна в 1997 році неозброєним оком.

Комета Хіякутаке спостерігалася вченими в 1996 році на невеликому видаленні від Землі.

Комета Швассмана-Вахмана вперше була помічена німецькими астрономами в 1927 році.

Цікаві факти
комета з блакитним відтінком
«Молоді» комети мають блакитний відтінок. Це пов’язано з наявністю великої кількості льоду. У міру обертання комети навколо сонця лід тане, і комета набуває жовтуватий відтінок.

Велика частина комет вилітає з пояса Койпера, що представляє собою скупчення заморожених тіл, які знаходяться неподалік від Нептуна.

Якщо хвіст комети блакитного відтінку й повернуть від Сонця – це свідчення того, що він складається з газів. Якщо ж хвіст жовтуватий і повернутий до Сонця, то в ньому багато пилу та інших домішок, притягивающихся до світила.

Вивчення комет
Вчені отримують інформацію про кометах візуально через потужні телескопи. Проте в найближчому майбутньому (в 2014) році запланований пуск космічного апарату ЄКА «Розетта» для вивчення однієї з комет. Передбачається, що апарат буде знаходитися поряд з кометою протягом тривалого часу, супроводжуючи космічну мандрівницю в її шляху навколо Сонця.

вивчення комети
Зауважимо, що раніше НАСА запустило космічний апарат “Діп Імпакт» для зіткнення з однією з комет Сонячної системи. В даний час апарат знаходиться в справному стані і використовується НАСА для вивчення крижаних космічних тіл.